Tietoa kaupankäynnistä

Polleva on vastuullinen ja rehellinen satulakauppias. Pyrimme aina onnistuneeseen satulakauppaan ja turvaamme asiakkaan kokemusta mm. mahdollistamalla satulan omatoimisen sovituksen sekä omien asiantuntijoiden käytön satulan valinnassa (asiakkaan itse maksettava kulu). Lisäksi palveluihimme kuuluu satuloiden vuokraus, joka antaa vielä tavanomaista enemmän harkinta-aikaa satulakauppaa miettiessä. Haluamme myös tiedottaa asiakkaitamme heidän oikeuksistaan sekä toimintatavoistamme tuotteiden maksamisen sekä kaupan perumisen osalta.

Polleva käyttää maksuvälineenä käteistä sekä laskua. Maksukorttipäätettä ei tällä hetkellä ole käytössä. Lasku toimitetaan sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Maksuaika 7 vrk. Viivästyskorko korkolain mukainen. Osamaksukaupassa Polleva tarkistaa asiakkaan suostumuksella maksuhäiriömerkinnät. Osamaksukaupassa jokaiseen laskuun lisätään laskutuslisä 5,00 e. Kaikki osamaksukaupan laskut toimitetaan sähköpostitse samana päivänä. Asiakas huolehtii itse, että maksu suoritetaan ajoissa. Perintäasioissa yhteistyökumppaninamme toimii Suomen Perintätoimisto Oy.

Kuluttajasuojalain mukainen peruutusoikeus

Satulakaupassa on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n kaupan peruutusoikeus, kun kauppaa tehdään etämyyntinä tai asiakkaan kotona (=tallilla). Peruutusoikeus 14 vrk lasketaan siitä päivämäärästä, kun satula on saapunut ostajalle. Ostaja vastaa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta. Mikäli ostaja peruu kaupan kuluttajasuojalain puitteissa, tulee satula palauttaa Pollevalle omakustanteisesti viivytyksettä, kuitenkin viimeistään 14 vrk:n sisällä kaupan peruuttamisilmoituksesta. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen sari@polleva.fi

Vastuullisesta ja avoimesta toiminnasta huolimatta joskus voi eteen tulla tilanne, etteivät Polleva ja asiakas ole yhtämieltä sopimusasioissa. Lähtökohtaisesti erimielisyys pyritään ratkomaan neuvottelemalla. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Se toimii toimivaltaisena, tuomioistuimen ulkopuolisena riidanratkaisuelimenä. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Heräsikö kysyttävää? Ota yhteyttä ja kysäise! sari@polleva.fi